Annemarie Rasmussen (kirkeværge)

annemarie rasmussen

Annemarie ”Rie” Rasmussen træder ind i menighedsrådet for første gang. Også ved det forrige menighedsrådsvalg havde Rie et ønske om at opstille, men hun havde for travlt med efteruddannelse på det tidspunkt. Rie har i menighedsrådet funktion af kirkeværge, og det vil sige, at hun er koordinator i forhold til vedligeholdelsen af kirkens fysiske rammer.

”Kirken har været en vigtig del af min barndom og ungdom. Jeg har stadig gamle venner og et netværk fra den tid, og det har betydet rigtig meget for mig og har givet mig nogle gode værdier. Også når jeg i perioder har boet i udlandet, har jeg altid søgt kirken, så den har altid været en del af mit liv.

Jeg har boet på Østerbro i mange år og har kommet i andet kirker, men jeg har altid savnet at have et sted, hvor man kan forankre sig, og det synes jeg at have fundet i Davids Kirke. Jeg vil gerne have mere menighedsliv og jeg elsker den danske folkekirke og det menigheden kan.”

Rie arbejder som markedschef i en stor sundhedsvirksomhed og har en voksen søn på snart 27 år og en datter på fem år.