Steen Knudsen (næstformand)

Steen Knudsen

Steen er næstformand og kontaktperson, d.v.s. personen, der varetager arbejdsgiverfunktionen overfor kirkens ansatte (ikke præsten) og er bindeleddet mellem dem, menighedsrådet og præsten.

At sidde i menighedsrådet er nyt for Steen, men næsten naturligt for en mand som ham, der har stor nysgerrighed på livet.

”For mig har det været et spørgsmål om at få indblik i, hvordan vores kirker egentlig fungerer. Jeg har hele livet været bruger og iagttager af folkekirken, og da jeg blev opfordret til at stille op til menighedsrådet, kunne jeg ikke lade det være uprøvet at åbne denne nye dør og træde helt ind bagved. Og så møder man jo også mange interessante mennesker, når man er en del af menigheden.

Jeg har respekt for de aktiviteter, der er i kirken og med tiden vil vi i menighedsrådet blive klogere på, hvad vi kan arbejde med. Hvis vi skal arbejde med ledelsesstruktur, kommunikation og engagement, så er det alt sammen noget, jeg kan bidrage til.”

Steen har altid haft med mennesker at gøre og har beskæftiget sig med basketball på topplan som cheftræner i Team Danmark og som landstræner for både herre og damehold.

”Jeg kommer jævnligt i kirken og får en kop kaffe og har et par hænder, der kan bruges. Mine børn og mit barnebarn er døbt i Davids Kirke, og jeg har kun positive relationer til kirken. Jeg har altid brugt kirken som en oase for hjertevarme, husrum, forståelse og samtale.”

Steen er enkemand, har to voksne børn og har arbejdet som selvstændig køkkenchef ved siden af sit aktive foreningsliv.